Prezentare Google Adwords

Google domina partea de cautare pe Internet, avand un procent covarsitor de peste 70% din aceasta ramura. De asemenea Google a dezvoltat doua ramuri personale, Google Adwords si Google Adsense, prin care permite oricarei persoane care are destula vointa si dorinta de a face bani sa-si tripleze venitul lunar normal.
Ce este Google Adwords?
Google Adwords este un sistem publicitar pay-per-click pe care Google-ul il foloseste ca prima sursa de generare de venit. In acest sistem, un anunt este plasat pe internet si apare ori de cate ori este cautat un cuvant-cheie. Cel care detine produsul sau serviciul plasat in anunt este astfel taxat de fiecare data cand anuntul sau este vizualizat, atunci cand se da click pe acesta. Daca cel care isi promoveaza serviciul sau produsul face acest lucru cum trebuie, produsul sau serviciul este vandut, iar profitul ar trebui sa devanseze cu mult costul click-urilor primite.
Partea buna a sistemului publicitar Google Adwords este ca anunturile promovate pot rula in mod continuu cu un cost foarte mic. De asemenea este foarte usor sa se promoveze anunturi foarte explicite, foarte exacte pentru fiecare produs sau serviciu, lucru care face costul sa scada si mai mult.
Cum functioneaza Google Adwords?
Google Adwords este un sistem care functioneaza pe baza de licitatie. Cei care isi promoveaza bunurile liciteaza pentru cuvintele-cheie care ei cred ca vor atrage cat mai multi clienti catre bunul lor. Cu cat suma licitata este mai mare, cu atat Google Adwords urca anuntul celui care a licitat intr-o scara ierarhica. De asemenea mai exista cateva criterii care afecteaza aceasta plasare a anuntului, pe langa cel al licitarii.
Unul din aceste criterii este rata de clickuri (CTR) primite in raport cu aparitia anuntului la cautarea unui anumit cuvant-cheie. Cu cat CTR este mai mare (click through rate) cu atat este anuntul plasat mai sus. Un CTR mare de asemenea poate ajuta la scaderea pretului licitatiei.
Celalalt criteriu important este QS (quality score) - scorul calitatii paginilor web catre care sunt redirectionati utilizatorii dupa ce doresc sa vizualizeze un anumit anunt. Acest QS este atribuit de Google prin algoritmul lor de cautare. Foarte multi dintre cei care se ocupa de campanii Google Adwords considera ca acest QS este dat de compatibilitatea continutului site-ului accesat cu cuvantul-cheie prin intermediul caruia s-a gasit anuntul care a realizat redirectionarea catre site.

No comments:

Post a Comment